T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
“BEN HER YERDE VARIM” PROJESİ
SOSYAL ETKİNLİK ŞARTNAMESİ
Madde-1
Giriş
Başka bir dünya ancak iyi olana odaklı bir bakış açısıyla mümkündür. Bağ kurmak insan için çok temel bir ihtiyaçtır ve insan yalnızca kuvvetli sosyal bağlar kurarak ilerleme sağlayabilmektedir. Beyinlerimiz düşünmenin yanı sıra duyguları hissetmek üzere de gelişmiştir. Kişisel kimlik duygumuz ve varlığımızı aşan anlamı elde etmek bizi derin ve mutlak bir aidiyet arayışına itmektedir. Toplumsal aidiyeti geliştirmenin yolu toplumsal birlik, bütünlük, dayanışma ve yardımlaşma temellerine dayanmaktadır.
Meslekî eğitim, toplumun temelini oluşturan güçlü sosyal bağların vazgeçilmez bir parçasıdır. Ahilik anlayışı, meslekî yeterliliğe odaklanmanın ötesinde, ahlaki değerleri vurgulayarak bireyleri toplumsal birlik ve bütünlük temelinde yetiştirir. İnsanların teknik becerilerini geliştirmesi ve etik değerler ile donatılması, istikrarlı ve sağlam toplumun kilit noktalarındandır. Ahilik anlayışını temel kabul eden toplumsal değerlerle bütünleşmiş, meslekî ve teknik becerileri yüksek ve aynı zamanda etik perspektife sahip toplum fertleri meslekî eğitim yoluyla yetişmektedir. Bugün Meslek Lisesi öğrencileri; Meslekî ve Teknik Anadolu Liselerinde 53 ve Meslekî Eğitim Merkezlerinde 39 ayrı alanda olmak üzere; Adaletten Bilişime, Denizcilikten El Sanatlarına, Gıda Teknolojilerinden Gazeteciliğe, Endüstriyel Otomasyon Teknolojilerinden Moda Tasarım Teknolojilerine, Raylı Sistem Teknolojilerinden Sağlık Hizmetlerine, Havacılık ve Uzay Teknolojilerinden Uçak Bakım eğitimi alarak toplumun her yerinde varlık gösteren nitelikli ve toplumsal gelişmişliğe katkıda bulunacak becerilerle donanmış olarak yetişmektedir. Bu kapsamda hazırlanan “Ben Her Yerde Varım” projesi, Meslekî ve teknik ortaöğretim öğrencilerimizin toplumun her alanında var olduğu farkındalığının oluşturulması düşüncesi etrafında şekillenmektedir.
Madde-2
Amaç
“Ben Her Yerde Varım” Projesi ile öğrencilerimizin meslekî bilgi ve becerilerini Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde Erdem-Değer-Eylem çerçevesinde yer alan değerler ile uyumlu olarak gerçekleştirecekleri çeşitli sosyal etkinlikler yoluyla toplumsal hayata dokunması hedeflenmektedir. Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki öğretmen ve öğrencilerimizin belirli gün ve haftalarda gerçekleştirdikleri etkinliklerden hariç olmak üzere mesleki yeterliliklerine vurgu yapılmak suretiyle kendi alan ve dallarını ön plana çıkaracak şekilde düzenlenecek; mesleki eğitimin toplumda görünürlüğünün arttırılmasına yönelik faaliyetleri içeren etkinliklerin gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen bu etkinlik ile Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda toplumun her alanında kendini gösteren Meslekî ve teknik ortaöğretim öğrencilerimizin varlığının mesleki ve teknik becerilerini toplum yararına kullanmaları yönüyle hissedilmesi, sektörel işbirliklerinde meslekî eğitimin öneminin anlaşılması ve ahilik anlayışının meslekî eğitimdeki yerinin toplum tarafından fark edilmesi; öğretmen ve öğrencilerimizin bu bağlamda gereken çabayı ortaya koymaları amaçlanmaktadır.
Bu doğrultuda
Öğrencilerin;
a) Sosyal etkinlikler aracılığıyla kişisel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlamasını desteklemek,
b) Sektörle işbirliği içerisinde olup yeni deneyimler kazanmalarını sağlamak,
c) Farklı branşlarda eğitim alan öğrencilerle etkileşimlerini artırmak,
d) Toplumsal etkinlikler aracılığıyla liderlik ve toplumsal farkındalık becerilerini geliştirmek,
e) Girişimcilik ve yeniliklere açık olma yetenekleri kazanmalarını sağlamak,
f) Toplumun birbirinden farklı ihtiyaçlarına yönelik mesleki yeterliliklerini öne çıkararak uygun nitelikte etkinlikler planlayarak çok yönlü yetişmelerini sağlamak,
g) Sahip oldukları millî, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerleri geliştirmek,
h) Etkinlik kapsamında etik davranışlarla örnek teşkil etmelerini sağlayarak temel ahlaki değerlerimizin kazanımlarını artırmak,
i) Ahilik anlayışının öğretileriyle uyumlu olarak, dürüstlük, dayanışma, yardımlaşma, kardeşlik, vicdanlı olma, birlik ve beraberlik içinde olma gibi güzel davranışları benimsemelerini kolaylaştırmak,
j) Mesleklerini icra ederken aynı zamanda içinde bulundukları topluma aktif bir şekilde hizmet etme becerisi kazanmalarını desteklemek,
k) Mesleklerini yaparken ahlaki değerlere dayalı olarak teknolojik gelişime ayak uyduran bir toplum inşa etme sorumluluğunu üstlenmelerini sağlamak,
l) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirme ve çözüm üretme becerisi kazanmalarını sağlamak,
m)Sosyal ve kültürel alanda temsil yeteneği kazanmalarını sağlamak,
n) Sektörle işbirliği yaparak iş dünyasındaki beklentileri ve gereksinimleri daha iyi anlamalarını sağlamak,
o) Etkili iletişim ve takım çalışması becerilerini geliştirmek,
p) Çeşitli sosyal sorumluluk projeleri aracılığıyla içinde bulundukları topluma nasıl katkı sağlayabileceklerini öğrenmelerini teşvik etmek,
r) Dijital becerilerini güçlendirerek, teknoloji odaklı meslek alanlarında ülkemize rekabet avantajı sağlamak hedeflenmektedir.
Toplumda;
a) Meslekî ve Teknik eğitimin öneminin daha çok fark edilmesini sağlamak,
b) Proje kapsamında düzenlenecek etkinliklerle öğrencilerin sanat, estetik, kültür ve meslek alanlarında yeterliliklerini sergilemek,
c) Meslek liselerinde eğitim gören gençlerin, teknolojik değişime ayak uydurma konusundaki başarılarını ortaya koymak,
d) Öğrencilerin sosyal sorumluluk projelerine katılımını teşvik ederek farkındalık oluşturmak,
e) Öğrencileri yalnızca meslekî beceriler konusunda değil; meslekî yeterliliklerini sosyal sorumluluk bağlamında kullanma noktasında da beslemek ve toplumsal ihtiyaçlara cevap vermelerini teşvik etmek,
f) Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarının daha fazla tanınmasını ve hak ettiği saygınlığı kazanmasını sağlamak,
g) Proje kapsamında düzenlenecek etkinlikler vesilesiyle meslekî eğitimin tanıtımının yapılmasını sağlamak,
h) Sosyal etkinlikler yoluyla farkındalık gereken alanlara yönelik çalışmalar yaparak toplumsal bilinci artırmak,
i) Salgın hastalık, yangın, deprem veya doğal afet durumlarında toplumsal yardım bilincini geliştirmek,
j) Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarının öğrencileri ile toplum arasında kalıcı gönül köprüleri kurmak hedeflenmektedir.
Madde-3
Kapsam
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı okul/kurumlarda bulunan öğretmen ve öğrencileri (22 yaş altı) kapsamaktadır.
Madde-4
Yasal Dayanak:
a. 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
b. 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu,
c. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu,
d. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu,
e. 2021/4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi,
f. Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği,
g. Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
h. Millî Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliği
i. 06.07.2019 tarih ve 30823 sayılı Resmî Gazete ’de yayınlanan 2019/12 sayılı Bilgi ve İletişim Güvenliği Tedbirleri Genelgesi,
j. Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi ve Enfeksiyon Önleme Kontrol Kılavuzu
Madde-5
Yarışmanın Yürütücüsü
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Adres : Atatürk Bulvarı No 98 1. Kat A Blok 06648 Bakanlıklar/ANKARA
Telefon: 0 (312) 4131252
Faks : 0 (312) 4251967
Madde-6
Yapılacak İşlemler
6.1 Okullarda;
a) Projeyi organize etmek ve aksamadan yürütülmesini sağlamak amacıyla Öğretmenler Kurulunu toplamak, proje hakkında bilgilendirme yapmak ve Sosyal Etkinlikler Kuruluna bağlı Proje Yürütme Ekibi oluşturmak,
b) Proje Yürütme Ekibi tarafından yıl boyunca mesleki ve teknik yeterliliklere vurgu yapılan, mesleki ve teknik eğitimin alan ve dallarının anlam ve önemini ortaya koyan toplumsal sorumluluk içeren etkinlik ve projeleri planlamak,
c) Proje Yürütme Ekibi tarafından okulda uygulanan alanlara göre yapılabilecek iş ve işlemleri planlamak,
d) Proje Yürütme Ekibi tarafından yapılabilecek etkinliklerin öğrenci kulüplerine dağılımını yaparak bu etkinliklerden hangilerinin eğitim kurumu içinde hangilerinin eğitim kurumu dışında gerçekleştirileceğini planlayıp uygulama takvimini oluşturmak,
e) Proje Yürütme Ekibi yapılacak etkinliklerde; atölye ve meslek dersleri öğretmenleri ve diğer öğretmenlerin; öğrenciler, gönüllü veliler, belediyeler, sivil toplum kuruluşları, sektör temsilcileri, esnaf ve sanatkârlar, oda ve borsa temsilcileri ile iş birliği yapmasını sağlamak,
f) Proje Yürütme Ekibi tarafından projede görev alacak öğretmen ve öğrenci listeleri, gönüllü veliler, iş birliğine gidilen sivil toplum kuruluşları ve sektör temsilcileri, öğrencilerin taşınacağı araçların bilgileri, etkinliğin gerçekleştirileceği alanlar, yardım yapılacak kişilerle ilgili bilgiler ile okulların belirlenerek uygulama planının Okul Müdürlüğünden onayını almak,
g) İl Millî Eğitim Müdürlükleri koordinesinde her Okul Müdürlüğünce 2025 Şubat ayından başlamak üzere okulda bulunan alan ve dallara uygun olmak koşulu ile Bilinçlendirme ve Bilgilendirme Faaliyetleri, Bakım ve Onarım Faaliyetleri, Toplum Sağlığına Yönelik Faaliyetler, Yeşil Dönüşüm ve Sıfır Atık Faaliyetleri ile Meslek Lisesi Alanlarına Yönelik Tanıtım ve Etkinlik Faaliyetleri gibi hazırlanan uygulama planını İlçe/İl Millî Eğitim Müdürlüğünün onayına sunmak,
h) Bakanlığımız Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünün Kurum Takip Sistemi (KTS)’ne okul müdürlükleri tarafından her ayın son haftasında ve e-okul sosyal etkinlik modülünde ilgili alana etkinlikler gerçekleştirildikçe faaliyetlere yönelik veri girişlerini eksiksiz yapmak,
i) Yapılan faaliyetlere ilişkin fotoğrafı ve varsa projenin ulusal veya yerel basına yansıyan görüntü, haber veya bilgilerini her ayın son haftasında İl Millî Eğitim Müdürlüğüne göndermek,
j) Projeye katılacak öğrenci ve öğretmenlerin çalışma alanına gidiş ve okula dönüşleri ile çalışma esnasındaki iş ve işlemlerin İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine uygun Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği hükümlerine göre yapılmasını sağlamak,
k) Etkinlik kapsamında görev alacak öğrencilerin gönüllülük esasına göre seçilmesini sağlamak ve velilerinden izin almak,
l) Etkinliklerde görev alacak yönetici, öğretmen, öğrenciler ile projeden faydalanan diğer kişiler için etkinlik kapsamında yapılan işlerde çekilen fotoğraflar basılı ya da dijital ortamda yayınlanabileceğinden “Kişisel Verilerin Korunması Kanunu” kapsamında gerekli yazılı izinleri (Ek-1 Veli İzin Belgesi ve Ek-2 Aydınlatma Metni Belgesi ve Açık Rıza Onay Belgesi ) almak,
m) Proje kapsamında yapılan etkinliklerin okul panolarında, okulda yapılan törenlerde ve okul internet sayfasında duyurulmasını sağlamak,
n) Etkinlikleri yapılmadan önce, yapılırken ve yapıldıktan sonraki hâli ile yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla ve birer dakikalık kısa videolarla süreci kayıt altına almak. Bu fotoğrafların yayınlanması ve arşivlenmesinde Bilgi ve İletişim Güvenliği Genelgesi ile ilgili mevzuata uyulmasını sağlamak,
o) Yapılan etkinliklerle ilgili bilgi/verilerin (etkinlik/proje adı, etkinliğe katılan öğrenci ve öğretmenler) e-Okul Sosyal Etkinlik Modülü’ne Okul Müdürlüklerince eksiksiz ve zamanında işlenmesini sağlamak,
p) Proje Yürütme Ekibi tarafından Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği çerçevesinde belge verilecek öğrencileri belirlemek ve Okul Müdürünün onayına sunmak,
r) Öğretmen, öğrenci ve velilere eğitim-öğretim yılının sonunda uygun görülen okul, ilçe veya il törenlerinde belgeler ve/veya ödüllerin verilmesini sağlamak,
s) Proje ile ilgili giderler, okul-aile birliği, gönüllü kişi, kurum veya kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları vs. yapılan aynî ve nakdî bağış yoluyla karşılanacak olup gelir giderlerle ilgili iş ve işlemlerin okul-aile birliği tarafından yürütülmesini sağlamak,
t) Proje kapsamında yapılan çalışmaların Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği kapsamında proje esasları ve ilgili emirlere göre yürütülmesini sağlamak,
u) Proje kapsamında yapılan çalışmaları sosyal etkinlik dosyasında saklamak.
6.2 İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerinde;
Proje kapsamında düzenlenecek etkinliklere katılımı artırmak ve projeden azami yarar sağlamak üzere aylık hedeflere ulaşmak için İlçe/İl Millî Eğitim Müdürlüklerince gerekli önlemleri almak,
a) İl/ilçelerde meslekî ve teknik eğitimden sorumlu Müdür Yardımcısı/Şube Müdürü ile Proje Yürütme Ekibi projenin halka duyurulmasında, denetiminde ve gerektiğinde destek sağlanması amacıyla belediye, muhtarlık vb. sivil toplum kuruluşları iş birliğinde yürütülmesine yönelik sağlayıcı tedbirleri almak,
b) İhtiyaç sahibi kişilere yönelik yapılacak etkinliklerde kişi sayısının fazla olması hâlinde daha fazla kişinin yararlanabilmesi için Valiliklerce tedbir alınmasını sağlamak,
c) Proje kapsamında yapılan etkinlikleri, törenlerde ve Okul, İlçe ve İl Millî Eğitim Müdürlükleri internet sayfasından duyurarak diğer öğrencilerin de projelere katılmasını özendirip teşvik etmek,
d) Okul Müdürlüklerince aylık olarak gönderilen etkinliklere ait fotoğrafların her alandan en iyi 3 faaliyetin yapılmadan önce, yapılırken ve yapıldıktan sonraki hâlini belirtecek şekilde bir il komisyonu marifetiyle seçerek 2025 yılı Haziran ve Aralık aylarının son haftasında belirtilen adrese yüklemek,
Kısa Link: http://meb.ai/gS9UWq
Uzun Link: https://bulut.meb.gov.tr/app/tr-TR/Yukleme/Istek/MEBBulut/f1f40a8b-5ae1-4059-83ff-8486706b4d17
Projeye ait varsa projenin ulusal veya yerel basına yansıyan görüntü, haber veya bilgilerinin İl Millî Eğitim Müdürlükleri tarafından il komisyonunca Bakanlığımız adresine yüklemek.
Kısa Link: http://meb.ai/gS9UWq
Uzun Link: https://bulut.meb.gov.tr/app/tr-TR/Yukleme/Istek/MEBBulut/f1f40a8b-5ae1-4059-83ff-8486706b4d17
6.3 Bakanlıkta;
Millî Eğitim Bakanlığı temsilcilerinden oluşan “Ben Her Yerde Varım” Projesi Yürütme Kurulu;
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Öğrenci İşleri ve Sosyal Etkinlikler Daire Başkanlığından oluşur.
Madde-7
Proje Kapsamında Yapılabilecek Etkinlik ÖNERİLERİ
Projenin amacını, kapsamını ve hedeflerini daha iyi anlatmak amacıyla yapılabilecek faaliyetler örneklenmiştir.
7.1 Bilinçlendirme ve Bilgilendirme Faaliyeti ÖNERİLERİ
a) Bağımlılıklara yönelik olarak “Sosyal Medya”, “Sağlıklı Yaşam” ve “Bağımlılıkla Mücadele” ile ilgili söyleşiler, görseller oluşturulması gibi etkinlikler aracılığıyla farkındalık oluşturulması,
b) Bağımlılıklar konusunda (alkollü içecekler, zararlı madde, sosyal medya) insanların öncelikli sorunlarını belirlemek amacıyla araştırma veya anket yapılarak sonuçlarının analiz edilip dijital ve basılı olarak yayımlanması,
c) Güvenli internet kullanımı ve e-hizmetlerin kullanımı konusunda dijital ve basılı içerikler hazırlanarak dağıtılması,
d) Girişimcilik Haftası’nda Girişimcilik ve Fütüvvet Söyleşileri ile öğrencilere fütüvvet anlayışının anlatılması,
e) “Meslek Lisesi Öğrencileri Kardeşleriyle Buluşuyor” başlığıyla ortaokul seviyesindeki öğrencilere Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarını tanıtmak amacıyla bir araya gelerek söyleşiler düzenlenmesi, atölye çalışmaları yapılması.
7.2 Yapım - Onarım / Eşya Malzeme Temini Faaliyeti ÖNERİLERİ
a) Okul Müdürlüklerince 2025 Şubat ayından başlamak üzere ihtiyaç sahibi 10 aileye ulaşarak ihtiyaçlarının belirlenmesi ve giderilmesi için fizibilite çalışması yapılması ve yapılan çalışmaya uygun gerekli yardımın gerçekleştirilmesi,
b) Okul Müdürlüklerince onarım ihtiyacı olan 10 okul belirlenerek fizibilite çalışmalarının ardından belirlenen ihtiyaçlara yönelik olarak gerekli bakım ve onarım çalışmalarının Meslek Lisesi öğretmenleri rehberliğinde öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesi.
7.3 Sağlık ve Sosyal Etkinlik Faaliyet ÖNERİLERİ
a) Dünya Sağlık Haftası’nda (7-13 Nisan) toplumsal farkındalık oluşturmak amacıyla Konaklama ve Seyahat Hizmetleri olan Meslek Liseleri tarafından sağlıklı ve güvenli yiyecek kullanımına yönelik öneri ve risklerin yer aldığı dijital ve basılı içeriklerin hazırlanması,
b) Sağlıklı Yaşam söyleşileri ile toplumsal farkındalık oluşturulması,
c) Sağlıklı yaşamla ilgili toplumsal bilinç oluşturmak amacıyla Okul Müdürlüklerince bu konuda rehberlik ve bilgilendirme etkinlikleri planlanması,
d) Okulun bulunduğu mahalledeki aileler ziyaret edilerek; ihtiyaçlarının belirlenmesi ve öğrencilerimizin yetkin olduğu alanlarla ilişkili olarak gerekli desteğin sağlanması.
7.4 Yeşil Dönüşüm ve Sıfır Atık Faaliyet ÖNERİLERİ
a) Orman Haftası’nda (21-26 Mart) Fidan Dikme Etkinliği ile sosyal sorumluluk bilinci kazandırılması,
b) Sıfır Atık konusunda (Atık Pil-Yağ-Elektrikli/elektronik eşyaların geri dönüşümü-çöplerin ayrıştırılarak toplanması) bilgilendirme ve teşvik kampanyaları düzenlenmesi,
c) Tarım alanı olan Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumları öğrencileri tarafından yeni tarım teknolojileri ile ilgili bilinçlendirmeye yönelik etkinlikler planlanması,
d) Öğrenci kulüpleri aracılığıyla orman ve doğa yürüyüş grupları oluşturulması.
7.5 Depremden Etkilenen 11 İlde Yapılabilecek Faaliyet ÖNERİLERİ
Depremden etkilenen 11 ilde aile ziyaretleri gerçekleştirilerek yaşam alanlarında gerekli görülen bakım onarım çalışmaları için fizibilite çalışması yapılması ve bu çalışmalara bağlı olarak;
a) Sağlık hizmetleri alanı olan Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumları tarafından konteynerlerdeki ailelere yönelik bilinçlendirme çalışmaları yapılması,
b) Tesisat Teknolojisi ve İklimlendirme alanı olan Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumları tarafından konteynerlerin tesisatlarında gerekli tadilat tamirat işlerinin yapılması,
c) Elektrik Elektronik Teknolojisi alanı olan Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumları tarafından elektrik tesisatlarında gerekli görülen iş ve işlemlerin yapılması,
d) Radyo-Televizyon alanı olan Meslekî ve teknik ortaöğretim kurumları tarafından ailelere yönelik gerçekleştirilen faaliyetlerin dijital olarak resim, video vb. görsellerinin kaydedilmesi ve ailelerle çekim yapılarak haber metinlerinin oluşturulup yayınlanması,
e) Yapılan fizibilite çalışmalarına uygun olarak belirlenen sorunlara yönelik ilgili Meslek Lisesi alanlarından gerekli çalışmaların planlanması ve yapılmasının sağlanması.
Yukarıda yazılan faaliyetler uygulanabilecek ÖNERİLER şeklinde düzenlenmiştir. Önerilen bu etkinlikler veya bunların dışında da okullardaki proje ekibince etkinlikler belirlenerek İl Millî Eğitim Müdürlüklerinden onayı alınarak faaliyetler yapılmalıdır.
Madde-8
Projede Etkinlik Takvimi
Sorumlu Birim |
Tarih |
İş ve İşlemler |
Bakanlık Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü |
28 Ocak 2025 |
Etkinliğe ait Makam Onayının alınması ve Valiliklere duyurulması |
İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü |
28 Ocak 2025 |
Bakanlık Makam Onayının tebliğinden itibaren etkinliğin duyurulması |
İl Millî Eğitim Müdürlüğü |
29 - 30 Ocak 2025 |
“Ben Her Yerde Varım” Projesi İl Yürütme Kurulu ile “Ben Her Yerde Varım” Projesi İl Değerlendirme Komisyonunun oluşturulması ve onaylarının alınması |
Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi ile Meslekî Eğitim Merkezi Müdürlükleri |
30 - 31 Ocak 2025 |
Proje Yürütme Ekibince okulun alanlarına göre yapılabilecek iş ve işlemlerin hangi kulüp/toplum hizmeti kapsamında yapılacağı ve projede görev alacak öğretmenlerin, gönüllü öğrencilerin belirlenmesi, veli izinlerinin alınması, ihtiyaç sahibi kişilerin okul-aile birliği, veli ve muhtarların da yardımıyla belirlenmesi |
Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi ile Meslekî Eğitim Merkezi Müdürlükleri |
3 - 5 Şubat 2025 |
Projelerin hazırlanması, değerlendirilmesi ve onaylanması |
Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi öğrencileri ile Meslekî Eğitim Merkezi Müdürlükleri |
6 - 7 Şubat 2025 |
Projede görev alacak öğretmen ve gönüllü öğrencilerin (öğrenci kulüpleriyle birlikte) velilerin isimlerinin ve veli izin belgelerinin yer aldığı projenin İlçe/İl Millî Eğitim Müdürlüğü’nün onayına sunulması |
Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi öğrencileri ile Meslekî Eğitim Merkezi Müdürlükleri |
10 - 12 Şubat 2025 |
Onaylanan projelerin Okul/İlçe/İl Müdürlüklerinin internet sayfalarından duyurulması |
Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi ile Meslekî Eğitim Merkezi Müdürlükleri |
Şubat - Aralık 2025 |
Proje kapsamındaki tüm çalışmaların ve etkinliklerin yapılması |
Okul Müdürlüğü İl/İlçe MEM |
Şubat - Aralık 2025 |
Okul Yönetimi, Kaymakamlık/ Valiliklerce ilgili mevzuata göre proje yürütücülerine (öğrenci, öğretmen, veli, muhtar vb.) mahallî imkânlar doğrultusunda Okul ve İlçe/İl Millî Eğitim Müdürlüklerinde yapılan törenlerde Katılım, Teşekkür ve Başarı Belgeleri verilmesi. |
Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi ile Meslekî Eğitim Merkezi Müdürlükleri |
Her Ayın Son Haftası |
Meslek alanlarına göre her bir faaliyetin bilgilerinin Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünün Kurum Takip Sistemine girilmesi. Etkinliklere ait fotoğrafların İl Millî Eğitim Müdürlüklerine gönderilmesi |
İl Millî Eğitim Müdürlüğü |
2025 yılı Haziran ve Aralık Aylarının Son Haftası |
İl Millî Eğitim Müdürlüklerine Okul Müdürlüğünce gönderilen etkinliklere ait fotoğrafların İl Değerlendirme Komisyonu aracılığıyla seçilmesi ve seçilen fotoğrafların belirtilen adreslere yüklenmesi Kısa Link:http://meb.ai/gS9UWq Uzun Link: https://bulut.meb.gov.tr/app/tr-TR/Yukleme/Istek/MEBBulut/f1f40a8b-5ae1-4059-83ff-8486706b4d17 |
Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı Anadolu Lisesi ile Meslekî Eğitim Merkezi Müdürlükleri |
Şubat - Aralık 2025 |
Etkinlikle ilgili verilerin e-Okul Sosyal Etkinlik Modülüne işlenmesi |
Bakanlık Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü |
Şubat - Aralık 2025 |
Projeyle ilgili Kurum Takip Sistemine işlenen verilerin aylık ve yıllık hedeflere ulaşıp ulaşmadığının analizinin yapılması ve raporlanması İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından Veri Toplama Sistemine yüklenen fotoğrafların seçilerek elektronik ortamda yayınlanmasının sağlanması |
EK-1
“BEN HER YERDE VARIM” PROJESİ SOSYAL ETKİNLİĞİ
VELİ İZİN BELGESİ VE TAAHHÜTNAME
Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünce düzenlenen “Ben Her Yerde Varım” Projesi sosyal etkinliğine katılmasına izin verdiğimi, yapılacak proje ile ilgili bir talebimizin olmayacağını, tüm yasal sorumluluğun bize ait olacağını ve tüm tasarruf hakkını Millî Eğitim Bakanlığına devrettiğimizi kabul ve beyan ederiz.
İL :
İLÇE :
ÖĞRENCİNİN
|
|
ADI
|
|
SOYADI
|
|
OKULU
|
|
SINIFI
|
|
TELEFON NUMARASI (Açık Rızası ile)
|
|
Tarih :
Veli Adı Soyadı :
İmza :
EK-2
MİLLÎEĞİTİMBAKANLIĞI
AydınlatmaMetni
Buaydınlatmametni, “6698sayılıKişiselVerilerinKorunmasıKanunu”nun10uncumaddesiile “AydınlatmaYükümlülüğününYerineGetirilmesindeUyulacakUsulveEsaslarHakkındaTebliğ” kapsamındaverisorumlususıfatıylaMillîEğitimBakanlığıtarafındanhazırlanmıştır.
Kurumumuzcasizveöğrencinizeaitgörselveişitselkişiselverilereğitimveöğretimsüreçleri kapsamındadüzenlenenfaaliyetlerinkamuoyuilepaylaşımıvetanıtımıamacıyla6698sayılıKanun’un5 incimaddesininbirincifıkrasıgereğiilgilikişinin“açıkrızasınınalınması”işlemeşartınadayalıolarak otomatikveyaotomatikolmayanyollaişlenecektir.
Kurumumuzlapaylaşılan kişiselveriler,sadecehukukiuyuşmazlıkların giderilmesiveyailgili mevzuatgereğitalepedilmesihâlindeadlîmakamlar/ilgilikurumve kuruluşlaraaktarılabilecektir.
SözkonusuKanun’un“İlgilikişininhakları”nıdüzenleyen11incimaddesikapsamındaki taleplerinizi“VeriSorumlusunaBaşvuruUsulveEsaslarıHakkındaTebliğ”egöreMillîEğitim BakanlığınınAtatürkBulvarıNo:98Bakanlıklar-Çankaya/ANKARAadresine yazılıolarakiletebilirsiniz.
AÇIKRIZAONAYI
“6698sayılıKişiselVerilerinKorunmasıKanunu”kapsamında “Ben Her Yerde Varım” Projesi sosyal etkinlik faaliyetine ilişkin tarafımagereklibilgilendirme yapılmıştır.Budoğrultuda,işlendiğibelirtilenbanave…………………………………………………………………………….. okulunda öğrenimgören ………………………………….. numaralıvelisi/birincidereceyakını bulunduğum………………………………………………. adlıöğrenciyeaitgörselveişitselkişisel verilerimiz;eğitimveöğretimsüreçlerikapsamındadüzenlenenfaaliyet/etkinliklerinkamuoyuile paylaşımıve tanıtımıamacıylaöğrenciminöğrenimgördüğüeğitimkurumudâhil Millî Eğitim Bakanlığınınmerkezve taşra teşkilatıresmîinternetsiteleriilesosyalmedyahesaplarındapaylaşılmasına;
Onayveriyorum. Onayvermiyorum.
…../……/2025
Velisinin/1.Derece Yakınının
Tarih :
Veli Adı Soyadı :
İmza :
EK-3
…………………………………..MESLEKÎ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ/MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ
“BEN HER YERDE VARIM” PROJESİ SOSYAL ETKİNLİK BİLDİRİM FORMU
PROJE ADI: |
|
PROJE KAPSAMINDA ETKİNLİK ÖZETİ:
|
|
PROJEYE KATILIMIYLA İLGİLİ BİLGİLER |
|
Okulun İli /İlçesi/Adı |
|
Görev Alan Öğretmen Sayısı |
|
Görev Alan Öğrenci Sayısı |
|
İşbirliği Yapılan Sivil Toplum Kuruluşları |
|
Bilinçlendirme ve Bilgilendirme Faaliyetleri |
|
Onarım Faaliyetleri |
|
Toplum Sağlığına Yönelik Faaliyetler |
|
Yeşil Dönüşüm ve Sıfır Atık Faaliyetleri |
|
Depremden Etkilenen 11 İlde Yapılan Faaliyetler |
|
Projede Yer alan Diğer Faaliyetlerin Sayısı |
|
(İmza)
..../…/2025
…………………………
Okul Müdürü
AÇIKLAMALAR:
1. Bu Forma, 2024-2025 eğitim öğretim yılında “BEN HER YERDE VARIM” projesi kapsamında okulunuzda yapılan etkinlikler işlenecektir.
2. Proje kapsamında yapılan çalışmalar (Bilinçlendirme ve Bilgilendirme Faaliyetleri, Onarım Faaliyetleri, Toplum Sağlığına Yönelik Faaliyetler, Yeşil Dönüşüm ve Sıfır Atık Faaliyetleri, Depremden Etkilenen 11 İlde Yapılan Faaliyetler ve diğer faaliyetler kapsamında yapılan etkinliğin öncesi, çalışma sırasında ve sonrası ile ilgili durumunu gösterecek şekilde) fotoğraf, haber gibi verileri CD ya da USB’ye kaydedilerek form ile birlikte İl Millî Eğitim Müdürlüğüne teslim edilecektir.
EK-4
…………………………İL MİLLÎ EĞTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“BEN HER YERDE VARIM PROJESİ” SOSYAL ETKİNLİK BİLDİRİM FORMU
PROYE KATILIMIYLA İLGİLİ BİLGİLER |
|
İldeki Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi Okul/Kurum Sayısı |
|
Projeye Katılan Okul/Kurum Sayısı |
|
Görev Alan Öğretmen Sayısı |
|
Görev Alan Öğrenci Sayısı |
|
Bilinçlendirme ve Bilgilendirme Faaliyetleri |
|
Onarım Faaliyetleri |
|
Toplum Sağlığına Yönelik Faaliyetler |
|
Yeşil Dönüşüm ve Sıfır Atık Faaliyetleri |
|
Depremden Etkilenen 11 İlde Yapılan Faaliyetler |
|
İşbirliği Yapılan Sivil Toplum Kuruluşları |
|
(İmza)
..../…/2025
……………………………
İl Milli Eğitim Müdürü
AÇIKLAMALAR:
1. Bu Forma, 2024-2025 eğitim öğretim yılında “BEN HER YERDE VARIM” projesi kapsamında İlinizde yapılan etkinlikler işlenecektir.
2. Proje kapsamında yapılan çalışmalar (Bilinçlendirme ve Bilgilendirme Faaliyetleri, Onarım Faaliyetleri, Toplum Sağlığına Yönelik Faaliyetler, Yeşil Dönüşüm ve Sıfır Atık Faaliyetleri, Depremden Etkilenen 11 İlde Yapılan Faaliyetlerve diğer faaliyetler kapsamındaki yapılan etkinliğin öncesi, çalışma sırasında ve sonrası ile ilgili durumunu gösterecek şekilde) Projenin özeti, fotoğrafları, haber gibi veriler Bakanlığımız Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne etkinlik takvimine uygun olarak CD ya da USB’ye yüklenerek EK-4 ile birlikte gönderilecektir.
EK-5
2024-2025 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
…………………………………..MESLEKÎ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
“BEN HER YERDE VARIM” PROJESİ SOSYAL ETKİNLİK PROJESİ UYGULAMA PLANI
AYLAR |
HAFTALAR |
ETKİNLİK |
GÖREV ALAN ÖĞRETMENLER |
GÖREV ALAN ÖĞRENCİLER |
ŞUBAT |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MART |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NİSAN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAYIS |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HAZİRAN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EYLÜL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EKİM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KASIM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ARALIK |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
..../…/2025
UYGUNDUR
…………………………
Okul Müdürü